Search
  • CISS JOURNEY

BCIS Mindfulness Program | 10 phút thiền mỗi sáng ở BCIS

Updated: Sep 20, 2019



Ngay từ ngày đầu nhập học, thầy David và Cô Duyên rất vui khi đảm nhiệm vai trò hướng dẫn chính cho chương trình Mindfulness của BCIS. Từ 8:10 đến 8:20 mỗi sáng, thông qua loa phát thanh, các em học sinh được thông báo phải dừng mọi hoạt động tại chỗ, nhắm mắt và bắt đầu hít thở (hít vào bằng mũi và thở ra bằng miệng). Xuyên suốt thời gian này, các hành lang và lớp học đều được giữ yên tĩnh để học sinh cũng như nhân viên trường có thể tĩnh tâm.


Thầy David đã trực tiếp giảng dạy cho học sinh của các lớp về lợi ích và cách ngồi thiền, mục đích của việc thiền, thế nào là thời khắc hiện tại, làm sao để thực hiện và tập trung vào hơi thở. Bài học được dạy dưới sự trợ giúp của máy đo sóng não “Muse Headband”. Máy sẽ cho phản hồi trực tiếp về hoạt động của não bộ khi nghe tiếng mưa rơi (trạng thái lo âu) và chim hót (trạng thái bình tĩnh) lúc ngồi thiền.


Tham gia chương trình Mindfulness của BCIS, Trương Minh Anh (Surio) và Đàng Thoại Huyền Trân (Ruby) lớp 8.4 chia sẻ:

“Chúng mình ngồi thẳng lưng, nhắm mắt lại và thư giãn. Việc thiền 10 phút mỗi sáng giúp tĩnh tâm trước khi học. Chúng mình còn học về Mindfulness để hiểu sâu hơn về thiền trong giờ học nữa. Một trong những cách giúp bạn có thể ngồi thiền là dừng suy nghĩ về việc khiến bạn áp lực và tập trung hơn vào hơi thở. Ngồi thiền sẽ giúp chúng ta thư giãn, kiểm soát tốt tâm trạng và giảm áp lực đấy. :)”


Since the start school, Mr. David and Ms. Duyen have happily taken on the role as the new heads of the Mindfulness program of BCIS. Each morning from 8:10 am to 8:20 am students are told on the announcements to stop where they are, close their eyes and begin breathing in through their nose and out through their mouths. Throughout this time the classes and halls remain in total silence as students and staff alike try to find a state of peace and recenter their focus and intention for the day.


To help students understanding how to meditate and why we are doing it Mr. David is going around to different classes to give lessons. These lessons focus on the benefits and purpose of mediation, what present moment is and how to perform a body scan and focus on your breathing. This is taught with the assistance of a "Muse Headband" which provides live feedback on one’s brain activity during their meditation through the sounds of rain (state of anxiousness) and birds (state of calm).


Also during the weeks leading up to exams Mr. David will also be offering students time during lunch to come to his class and learn more about meditation and practice it with more in-depth guidance.


Truong Minh Anh (Surio) and Dang Thoai Huyen Tran (Ruby) from 8.4 write about BCIS Mindfulness Program:

“Every morning, our school spends about 10 minutes to meditate. We sit with our backs straight, close our eyes and relax. Doing that helps us to be mindful before we study. We also learn about mindfulness in class, it helps us to understand how to meditate properly. Today, we learned what mindfulness is and why we do it. To be able to meditate, one of the ways is to stop thinking of things that make us feel stress and focus more on our breathing. The benefits of meditation is that it helps you relax, control your emotions and lower your stress level. :)”



0 views

Subscribe to Our Newsletter